Veelgestelde vragen
Kijk hieronder of uw vraag misschien al beantwoord is. Is dit niet het geval, neem dan gerust contact met ons op.
Voor wie is de Eetscore beschikbaar?
Sinds 2017 is de Eetscore niet meer vrij beschikaar. U kunt de Eetscore vragenlijst invullen als u deelneemt aan onderzoek of wanneer uw zorgverlener u hiervoor heeft uitgenodigd. U logt de eerste keer in via de persoonlijke link die u per e-mail van de onderzoeker of uw zorgverlener heeft ontvangen. Daarna kunt u ook inloggen via de inlog-knop bovenin dit scherm.
Sommige producten die ik eet worden niet nagevraagd. Hoe kan dat?
In de vragenlijst wordt van een aantal belangrijke voedingsmiddelen nagevraagd hoeveel u ervan eet of drinkt. Deze geven samen een goed beeld van uw gebruikelijke voeding. De vragenlijst vraagt dus niet uw complete voeding na. Het is dus niet erg als u niet alles in kunt vullen wat u eet.
Ik eet altijd biologisch. Waarom wordt hier niet naar gevraagd?
De Eetscore is gebaseerd op de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. In deze adviezen wordt geen onderscheid gemaakt tussen biologische en niet-biologische producten.
Waarom krijg ik geen resultaten en/of adviezen te zien?
Of u de resultaten en adviezen te zien krijgt hangt af van het onderzoek of van uw zorgverlener. Soms hoeft u alleen de vragenlijst in te vullen. Een zorgverlener kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de resultaten mondeling te bespreken.
Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.
Uw gebruikersnaam kunt u opvragen bij de onderzoeker of uw zorgverlener. In veel gevallen is dit uw voornaam (eventuele tussenvoegsels) en achternaam aan elkaar. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door in het inlogscherm te klikken op "Wachtwoord vergeten?".